14 Φλεβάρη μη ξεχάσεις να την αγοράσεις κάτι.

Πέρασε και η 14η ημέρα του Φεβρουαρίου, η διάσημη μέρα των ερωτευμένων. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι μια μέρα δεσμευμένη από οικονομικά συμφέροντα που οδηγούν στην εμπορευματοποίηση της αγάπης και του έρωτα. 

Γιατί οι ερωτευμένοι να γιορτάζουν μόνο μια μέρα το χρόνο;  Μάλλον ας το πω πιο σωστά. Γιατί να δείχνουμε αγάπη μόνο μια μέρα το χρόνο; Και ποιος λέει ότι δεν μπορούμε να δείχνουμε ότι νοιαζόμαστε χωρίς να αγοράζουμε αρκουδάκια, λούτρινα, λουλούδια, σοκολάτες και άλλα γλυκά; Ζούμε στη Θεσσαλονίκη, την πιο ερωτική πόλη του κόσμου, η πόλη που έχει τα κάστρα, τον πύργο το λευκό, τη παραλία.... και όμως... 14 Φλεβάρη σημαίνει να αγοράζεις μια συγκεκριμένη σοκολάτα  (μη ρωτήσεις ποια μάρκα είναι γνωστή, αρχίζει από la και τελειώνει σε cta) και να τη δίνεις σε αυτή που είσαι ερωτευμένος και να κάθεστε σε ένα ζεστό κλειστό χώρο.  Ουάου. Και τελικά αυτή τη μέρα πλουτίζουν τα σούπερ μάρκετ, τα περίπτερα, τα είδη δώρων και τα ανθοπωλεία. Και φυσικά αυτή τη μέρα όλα γίνονται λιγάκι πιο ακριβά. Και είναι φυσιολογικό τελικά να ξοδέψεις από 10 έως 50 ευρώ για να δείξεις ότι αγαπάς, και όσα περισσότερα ξοδέψεις τόσο περισσότερη αγάπη λένε θα δείξεις. Γιατί σου τα λέω όλα αυτά; Για να δείξω πόσο πολύ συνδέεται αυτή η γιορτή με οικονομικά συμφέροντα. Τα λέω γιατί αυτή η μέρα εμπορευματοποιεί τον έρωτα και έτσι χάνεται όλη η μαγεία.

Λένε πως πρέπει να ερωτευτείς για να συνειδητοποιήσεις τον λόγο που έχεις έρθει σε αυτό το κόσμο. Πως όταν ερωτεύεσαι, παρασύρεσαι, μεταμορφώνεσαι, αποπροσανατολίζεσαι, καθηλώνεσαι. Πως ο έρωτας είναι συνώνυμο της έλξης του πάθους, της ανάγκης για αγάπη ή ακόμα και της αυτοκαταστροφής. Λένε πως δεν ξέρεις τι σημαίνει ζωή αν δεν νιώσεις τον έρωτα.
Ότι να'ναι. Έχουμε γεμίσει με ερωτικά στιχάκια, τραγούδια, εικόνες, ταινίες. Που πήγαν όλα αυτά που μιλάνε για τη φιλία, την οικογένεια, τα ζώα, τον αθλητισμό; Και αυτά έχουν τη δική τους μαγεία αλλά προφανώς δεν βγάζουν τα ίδια λεφτά με τον έρωτα που πουλάει περισσότερο στο μεγαλύτερο καταναλωτικό κοινό που είναι οι έφηβοι. Αυτό που θέλω να πω, είναι ότι σε όποιον χώρο μπαίνουν τα λεφτά, το καταστρέφουν. (τηλεοπτικός, κινηματογραφικός, εμπόριο, youtube, εκπαίδευση, ιατρική, παιδεία....)



Σχόλια